2009. június 27., szombat

'90-es évek eleje

1993-at írtunk. Akkortájt sokat hallgattam a Rock FM nevű szlovák rádióadót. Ez egyébként állami adó volt és ma is az (gyengébbek kedvéért, mint nálunk a Petőfi, vagy a Kossuth). Viszont zeneileg sokkal előrébb jártak, mint idehaza. Szerda esténként szólt ezen az adón a DJ Special című műsor. Este 8-tól egészen 10 óráig kápráztatott el színvonalas klubzenékkel. Csak azért mondom most ezt, mert a héten eszembe jutott egy dal, amit ott hallottam először és igazából azóta sem mindezidáig. Legalábbis ebben a verzióban. Captain Hollywood Project és az Only with you (Faze 2 remix). Akik imserik az eredetit, biztos elcsodálkoznak. Teljesen más a kettő. Az egyik egy populárisabb, a slágerlisták meghódítására készült változat, a másik pedig egy teljesen korát meghazuttoló darab, mely nuygodtan megállhatta volna a helyét akár 10 évvel később is.
Az olaszok és a németek jártak az élen a dancefloor szcénában. Ki ne emlékezne Usura - Open you mind-jára




vagy éppen a Deadly sins - We are going on down-jára, ami már szinte kemény technonak számított.:-DD




Mondjuk ezt a szót először akkor hallottam, mikor a U96 - Das boot-ját felkonferálták az egyik Danubius slágerlistában 1992-ben.




Ez utóbbi azt is elhitette velünk, hogy a szerelem vak, vagy legalábbis nem lát színeket :-DD




Kétség nem fér hozzá, imádtam ezt a dalt. Főleg ebben a kevésbé ismert verzióban. Meg is vásároltattam anyuval a U96-Replugged című albumát kazettán, a piacon. 700 forint volt és mikor betette az ürge, hogy azért hallgassunk bele, sokkolta a szülőket, mert épp egy "durva" résznél sikerült a magnóba illeszteni.
Csak említésképpen az akkoriban debütáló 2 unlimited - No limtjének egy ígéretes remixe.



Említést kell tennem még egy vicces német bandáról. Nem tudom, hogy igazából paródiacsapatnak indultak-e vagy sem. Zenéjükben keverededett a bugyuta vokál és a tökéletes hangszerelés. Nem tudom miért, de teszett. Ők voltak az Edelweiss (Havasi gyopár). S talán a legjobb daluk a Planet Edelweiss.





1993 végén megvettük parabola antennánk. Mondanom sem kell, mennyire vártam. Természetesen a legnépszerűbb csatorna az MTV Europe lett. Egyből ráakadtam péntek és szombat esténként a Party Zone-ra.  Simone kisasszony vezetésével szerintem nem is kívánhattunk volna jobb és színvonalasabb klippeket az elektronikus zene világból. Vettem is videóra őket. Jaj, rengeteget mesélhetnék azokról az évekről, óriási volt. Aztán jött a kőkemény dance floor és a rave korszak, majd a 90-es évek végi teljes átalakulás a trance világába. De ez már egy másik és talán még hosszabb sztori.:-D

Legyen mára ennyi elég.
Ne feledjétek: Lépjetek egyet előre, s hallgassatok sok elektronikus zenét.
Peace & Love

 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése